Nápověda
Na hlavní stranu webu
Ochrana osobních údajů
Odborné zpracování zadání (S01)
Posouzení pozemku (S02)
Výměna dokumentů

 

AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ

 

 

SMLUVNÍ PODMÍNKY SLUŽBY "PROVĚŘENÍ VYUŽITELNOSTI POZEMKU S02"

 

 

Smluvní strany

 

Smluvní stranami této smlouvy jsou

 

URBARIO s.r.o.,

sídlem Citonice 15, 671 01 CITONICE,

zapsaná Krajským soudem v Brně, spis. zn.  C 140010,

IČO: 21736227,

Kontakt: +420 704 005 866,

urbario@urbario.cz

(dále jen "Zpracovatel")

 

a

 

fyzická nebo právnická osoba, která si objednala službu vyplněním příslušného objednávkového formuláře (dále jen „Objednatel“).

 

 

Postup před uzavřením smlouvy

Postup před uzavřením smlouvy

 

§ 1

Objednávka se činí výhradně prostřednictvím objednávkového formuláře zveřejněném na webové stránce www.objednavky.urbario.cz/pozemky, a to po vyplnění všech požadovaných údajů. Těmi jsou zejména identifikační údaje, výčet dotčených parcel a dostatečně podrobný popis záměru.

 

§ 1a

Součástí objednávkového formuláře dle § 1 je také dotaz na  identifikační číslo osoby (IČO). Vyplněním tohoto údaje se nepovažuje Objednatel za spotřebitele.

 

§ 2

Formulář dle § 1 je kontaktním emailovým formulářem; zaslaná data nelze editovat. Pokud Objednatel neuvede jinak, má se za to, že se jedná o neplátce daně z přidané hodnoty usazeném v České republice  a místem plnění je Česká republika. Objednatel objednávkou potvrzuje, že se seznámil s předsmluvními informacemi.

 

§ 3

Zpracovatel si vyhrazuje právo nereagovat na objednávky neúplné či se smyšlenými údaji nebo na objednávky, které zcela zřejmě nejsou činěny s úmyslem uzavřít smlouvu.

 

§ 4

Na základě učiněné objednávky Zpracovatel posoudí přijatou objednávku a objednávku

a) přijme,

b) odmítne,

c) si vyžádá doplňující informace či vyzve Objednatele k doplnění objednávky.

 

§ 5

Objednatel si vyhrazuje právo objednávku odmítnout zejména v následujících situacích:

a) pokud je tak nucen z důvodu vyšší moci,

b) došlo by ke střetu zájmů nebo netransparentnosti,

c) z časových nebo kapacitních důvodů,

d) pro nedostatek kvalifikace,

e) šikanózní, smyšlené, neúplné, nebo hromadně generované objednávky anebo v případě objednávky bez vážného úmyslu uzavřít smlouvu,

f) ztráta nebo omezení oprávnění poskytovat příslušnou službu,

g) z technických důvodů nebo nedostatku podkladů,

h) změna legislativních poměrů nebo nepředvídatelné právní prostředí,

i) Objednatel neposkytuje náležitou součinnost (zejména nutnou podle § 4 písm. c)),

j) je údajný Objednatel nebo jeho emailová adresa je vyhodnocen jako kybernetická hrozba.

 

§ 6

V potvrzení přijetí objednávky podle § 4 písm. a) Zpracovatel učiní nabídku, ve které uvede předpokládanou dobu zpracování Díla a souvisejících služeb, odměnu (cenu) za jeho (jejich) provedení a platební údaje. V tomto potvrzení potvrdí Zpracovatel úplnost podkladů nebo vyzve Objednatele k jejich doplnění. Postupuje-li Zpracovatel podle § 4 písm. b), informuje o tom Objednatele.

 

§ 7

Objednatel na základě potvrzení podle § 6 první věta navržené podmínky akceptuje tím, že uhradí cenu podle pokynů na potvrzení přijetí objednávky (včetně vyplnění správného variabilního symbolu). Uhrazením objednávky je smlouva uzavřena; úhrada však musí být provedena (tj. připsána na účet Zpracovatele) nejpozději do 10 kalendářní dnů (den potvrzení objednávky nepočítaje). Částka se hradí naráz a v přesné výši. Zmeškání lhůty, neuhrazení částky v plné výši nebo neuvedení správných platebních údajů, jde k tíži Objednatele a smlouva nevznikne; smluvní strany jsou však povinny si vrátit vzájemná plnění. Úhrada ceny služby  nebo vrácení vzájemných plnění se provádí výhradně v českých korunách a v rámci bezhotovostního platebního styku formou bankovního převodu; náklady platebního styku nese Objednatel v plné výši. Vzájemná plnění se případně vrací na účty z kterých byly přijaty.

 

§ 8

Je-li to nutné pro výměnu podkladů před uzavřením smlouvy, Zpracovatel zřídí Objednateli přístup k úložišti, a s ohledem na povahu jednotlivých dokumentů udělí Objednateli právo zápisu nebo právo čtení. Objednatel je povinen chránit přístupové údaje k uložišti a nesdělovat je třetí osobě; odcizení údajů je povinen nahlásit Zpracovateli. Za ztrátu, zneužití nebo únik dat z  úložiště zodpovídá Zpracovatel, ledaže by za ztrátu, zneužití nebo únik dat byl přímo nebo zprostředkovaně odpovědný Objednatel; vždy postačuje nedbalost. Uložiště je provozováno společností Google Cloud EMEA Limited, 70 Sir John Rogerson´s Quay, Irsko a jeho provoz a způsob přístupu se řídí podmínkami této společnosti.

 

 

Smlouva o dílo, které je digitálním obsahem a smlouva o souvisejících službách

 

§ 9

Zpracovatel se na základě Objednatelem přijaté nabídce Zpracovatele učiněné podle § 6, učiněné na základě objednávky Objednatele, uzavřením smlouvy zavazuje ve vztahu k předmětu případu pro Objednatele jednorázově zpracovat písemnou informaci o předmětných pozemcích z následujících hledisek:

1. Využití podle územního či regulačního plánu včetně omezení z hlediska prostorové regulace,

2. Využití pozemku s ohledem na územní studie včetně omezení z hlediska prostorové regulace,

3. Využití pozemků podle územního rozvojového plánu, zásad územního rozvoje  a Politiky územního rozvoje ČR,

4. Vymezená zvláště chráněná území a jejich základní vliv na využití předmětných pozemků

5. Přítomnost pozemků plnících funkci lesa, zemědělského půdního fondu a o jejich vlivu na využití předmětných pozemků,

6. Střety s limity, záměry a hodnotami uvedenými v územně analytických podkladech příslušného správního obvodu obce s rozšířenou působností,

7. Zpráva o uplatňování územního plánu nebo zásad územního rozvoje a jejich možný dopad na využití předmětných pozemků,

8. Pořizované územně plánovací dokumentace,

9. Provedené nebo probíhající pozemkové úpravy podle právních předpisů,

10. Limitace pozemku z hlediska požadavků na vymezování pozemků a umisťování staveb podle vyhlášky 146/2024 Sb.,

11. Předkupní a vyvlastňovací práva k pozemkům pro účely veřejně prospěšných staveb a opatření,

12. Jevy evidované v digitální technické mapě,

13. Územní opatření.

 

Jednotlivé informace se uvádí v rozsahu a podrobností, která odpovídá záměru Objednatele.

 

 

§ 10

Předmětem Díla a služeb není zejména:

a) Technické posouzení proveditelnosti záměru,

b) Posouzení právního stavu lokality (věcná břemena, smluvní závazky, soudní spory apod.),

c) Právní služby,

d) Služby v oblasti katastrálního zákona,

e) Posouzení odhadů nákladů nebo oceňovací činnost,

f) Znalecká činnost,

g) Hodnocení zátěže území,

h) Autorizovaná činnost ve výstavbě,

i) Hodnocení aspektů mimo území České republiky,

j) Hodnocení dopadů záměru na vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území a životní prostředí,

k) Posouzení a hodnocení, která přísluší osobám se zvláštním oprávněním podle právních předpisů,

l) Terénní šetření,

m) Poskytování dalšího poradenství

 

Předmětem Díla není posouzení přípustnosti jednotlivých záměrů.

 

 

§ 11

Rozsah (počty stran) se nestanovuje. Informace obsažené v Díle jsou platné ke dni vypracování Díla nebo jeho části, je-li takové datum v Díle uvedeno. Zpracovatel bude, zejména při zjišťování skutečného stavu, vedle informací sdělených Objednatelem vycházet při zpracování  Díla a jeho příloh zejména z veřejně dostupných aktuálních podkladů, materiálů a jiných publikací vydaných nebo schválených orgány veřejné správy;  při hodnocení souladu Díla a jeho příloh s tím, co bylo ujednáno touto smlouvou, se má za to, že tyto podklady, materiály a publikace jsou věrohodné, přesné a aktuální.

 

 

§ 11a

Odměna za Dílo a související služby je splatná, odchylně od občanského zákoníku, okamžikem uzavření smlouvy; smlouva je uzavřena okamžikem uhrazení odměny. Výše odměny odpovídá cenové podle potvrzení objednávky dle § 6.

 

 

§ 12

Vynecháno.

 

§ 13

Dílo vzniklé na základě této smlouvy není znaleckým posudkem podle právního řádu České republiky a není určeno jako důkazní prostředek v  řízeních před soudy nebo správními orgány.

 

§ 14

Dílo slouží výhradně pro potřeby Objednatele. Objednatel není oprávněn Dílo nebo jeho přílohy upravovat, šířit, propůjčovat, prodávat a kopírovat. Zpracovatel nenese z užití Díla v rozporu s jeho určením žádnou odpovědnost.

 

§ 15

Objednatel vypracuje Dílo ve lhůtě, ve které se zavázal v potvrzení objednávky. Stanovení počátku běhu lhůty upravuje § 16. Lhůta však neběží:

a) po dobu, po kterou vyčkává Zpracovatel na úkon Objednatele podle § 17 nebo na jinou součinnost Objednatele,

b) po dobu, po kterou nemůže Zpracovatel vykonávat činnost z důvodů zásahu vyšší moci nebo z jiných důvodů, které nešlo v době uzavření smlouvy rozumně předpokládat, a které jsou mimo vliv Zpracovatele (dlouhodobý výpadek elektřiny, změna legislativy, válečný stav, přírodní katastrofa apod.); o tomto je Zpracovatel v rámci možností Objednatele informovat,

c) po dobu, kdy Zpracovatel nemůže vykonávat svoji činnost z důvodu rozhodnutí příslušných orgánů veřejné moci nebo soudu.

 

 

§ 16

Lhůta pro zpracování Díla začíná běžet

a) dnem následujícím po dni uhrazení ceny služby, potvrdí-li předtím Zpracovatel úplnost podkladů v nabídce podle § 6,

b) dnem následujícím po dni, kdy dodatečně Zpracovatel potvrdí úplnost podkladů, vyžádal-li si v potvrzení podle § 6 jejich doplnění.

 

§ 17

Vyzve-li Zpracovatel Objednatele k doplnění podkladů v potvrzení podle § 6, je Objednatel povinen předat podklady do 10 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy. Stejná povinnost a lhůta se uplatní i na případy, kdy v Zpracovatel vyzve Objednatele k doplnění podkladů v průběhu plnění této smlouvy. Po dobu, než budou podklady doplněny, lhůta na zpracování Díla neběží. Skutečnost, že Zpracovatel má veškeré podklady (a začíná běžet lhůta pro zpracování Díla), Zpracovatel Objednateli potvrdí; toto však nevylučuje oprávnění Zpracovatele vyžádat si od Objednatele další podklady v průběhu zpracování Díla.

 

§ 17a

Objednatel výslovně souhlasí, aby bylo s plněním smlouvy započato okamžitě, tedy před uplynutím obecných lhůt pro odstoupení od smlouvy spotřebitelem. Zpracovatel výslovně uvádí, že právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku tímto podle § 1837 občanského zákoníku tímto zaniká (viz § 35a).

 

§ 18

Zpracovatel si vyhrazuje právo od smlouvy odstoupit (s vrácením vzájemných plnění) v případě, kdy ve své činnosti nemůže pokračovat po dobu delší než 30 dnů z důvodů:

a) zásahu vyšší moci,

b) změny legislativy,

c) ztráty oprávnění nebo kvalifikace,

d) z technických důvodů, které jsou mimo vliv Zpracovatele,

e) ukáže-li se, že údaje v objednávce jsou nepravdivé, neúplné, zavádějící nebo že objednávka je smyšlená,

f) neposkytuje-li Objednatel náležitou součinnost,

g) nemůže-li dokončit Dílo nebo související služby z důvodu prodlení příslušných orgánů k vydání stanoviska,

h) ukáže-li se, že dílo nelze řádně dokončit bez zajištění činností, ke kterým nemá Zpracovatel oprávnění nebo kvalifikaci, anebo činností podle § 10,

i) zánik Objednatele bez právních nástupců,

f) stane-li se předmět plnění zcela bezpředmětným,

g) z důvodu rozhodnutí příslušných orgánů veřejné moci nebo soudu,

h) z jiných důvodů, které zcela zřejmě znemožňují splnění předmětu smlouvy a které v době uzavření smlouvy nebylo možné předpokládat  (válečný stav, přírodní katastrofa, pandemie apod.),

i) z důvodu, kdy Objednatel představuje kybernetickou hrozbu (například zasíláním příloh se škodlivým kódem).

 

§  18a

Objednatel může od smlouvy odstoupit, neplní-li Zpracovatel předmět smlouvy ve stanovené lhůtě nebo v případech stanovených právním předpisem, nedohodnou-li dodatkem smlouvy jinak.

 

§ 19

Při odstoupení od smlouvy podle § 18 nebo § 18a nenáleží smluvním stranám náhrady škody, penále, smluvní pokuty, náhrady z ušlého zisku, náhrady výdajů a jiná odškodnění; smluvní strany si však vrátí vzájemná plnění; avšak při odstoupení od smlouvy dle § 18 písm. f) se odměna za plnění smlouvy nevrací.

 

§ 20

Objednatel se zavazuje poskytovat součinnost při plnění předmětu smlouvy, zejména se jedná o poskytnutí nezbytných informací, požadavků nebo vysvětlení v rámci objednávky nebo na výzvu Zpracovatele.

 

§ 21

Objednatel se zavazuje zpracovateli předávat podklady prostřednictvím dálkově přístupného uložiště zřízeného Zpracovatelem v elektronické formě ve formátu PDF nebo ve formátu vyžádaném Zpracovatelem.

 

§ 22

Zpracovatel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o věcech, o kterých se v souvislosti s plněním této Smlouvy od Objednatele dozvěděl; tato mlčenlivost se však nevztahuje na oznamovací povinnost podle právních předpisů.

 

§ 23

Objednatel a zpracovatel se dohodli tak, že, pokud to povaha písemnosti nebo jiné okolnosti dovolují, doručují si podklady vzájemně uložením na příslušné dálkově přístupné úložiště zřízené Zpracovatelem. Dokončené Dílo včetně příloh se ukládá na úložiště zřízené Zpracovatelem; o tomto zašle Zpracovatel Objednateli vyrozumění. Fakturu a jinou komunikaci ve věcech smlouvy (včetně výzev) si však smluvní strany zasílají na emailovou adresu uvedenou Objednatelem v objednávce na straně Objednatele a na adresu urbario@urbario.cz straně Zpracovatele. Úložiště je přístupné po dobu 3 měsíců od předání Díla a jeho případných příloh; nejpozději uplynutím této lhůty se Dílo a považuje za převzaté a nárok na náhradní způsob doručení Zpracovatelem Objednateli zaniká. Komunikace se vede a Dílo se zpracovává výhradně v českém jazyce.

 

§ 24

Dílo a jeho přílohy se považují za předané okamžikem jeho uložení na úložiště.  Smlouva se považuje za splněnou předáním Díla a případných příloh Objednateli. Dílo se předává výhradně písemně  a v elektronické podobě, zpravidla ve formátu PDF. K otevření formátu PDF je nutná instalace, zpravidla bezplatného, prohlížecího software. Tento software také může být součástí webového prohlížeče.

 

§ 25

Zpracovatel zřídí Objednateli přístup k úložišti, a s ohledem na povahu jednotlivých dokumentů udělí Objednateli právo zápisu nebo právo čtení. Objednatel je povinen chránit přístupové údaje k uložišti a nesdělovat je třetí osobě; odcizení údajů je povinen nahlásit Zpracovateli. Za ztrátu, zneužití nebo únik dat z  úložiště zodpovídá Zpracovatel, ledaže by za ztrátu, zneužití nebo únik dat byl přímo nebo zprostředkovaně odpovědný Objednatel; vždy postačuje nedbalost. K úložišti je přistupováno na základě Objednatelova emailu. Přístup k úložišti bude Objednateli odebrán:

 

a) uplynutím lhůty  3 měsíců od předání Díla,

 

b) v případě, kdy způsob využívání úložiště Objednatelem nebo způsob přístupu k němu narušuje kybernetickou bezpečnost Zpracovatele anebo je jiným způsobem v rozporu se smyslem jeho zpřístupnění zneužíváno, narušováno nebo nadužíváno,

 

c) odstoupením od smlouvy některou ze smluvních stran.

 

§ 25b

Nastane-li situace podle § 25 písm. b), přičítá se nemožnost vzájemného předávání dokumentů k tíži Objednatele.

 

§ 25c

Je-li údajná emailová adresa vyhodnocena jako kybernetická hrozba, a je-li to možné a účelné, vyzve Zpracovatel Objednatele k nápravě tak, aby mohlo být pokračováno v plnění smlouvy.

 

§ 26

Uložiště podle § 25 je provozováno společností Google Cloud EMEA Limited, 70 Sir John Rogerson´s Quay, Irsko  a jeho provoz a způsob přístupu se řídí podmínkami této společnosti.

 

§ 27

Zpracovatel má právo použít název a logo právnické osoby jakožto Objednatele ke svým propagačním účelům ve formě uvedení Objednatele jako své reference.

 

§ 28

Objednatel se zavazuje, že bude respektovat odbornost Zpracovatele a nebude zasahovat do jeho odborného posouzení případu; Objednatel však není povinen se posouzením Zpracovatele řídit při právním jednání ve vztahu k třetím osobám.

 

§ 29

Zpracovatel vystaví účetní doklad Objednateli na základě uhrazené ceny služby. Faktura vystavená Zpracovatelem bude mít náležitosti, které, vyjma určení základu, sazby a výši daně, náleží daňovému dokladu.

 

§ 30

Každý má právo z vadného plnění. Ve věci vadného plnění se postupuje podle § 31 těchto podmínek a dle občanského zákoníku. Je-li však Objednatel spotřebitelem, postupuje se podle § 36 až 41 těchto podmínek.

 

 

§ 31

Vadné plnění je nutné vytknout ihned, jakmile se o něm Objednatel dozvěděl nebo mohl dozvědět. Vadu lze vytknout do šesti měsíců od předání předmětu plnění. Vady z plnění se uplatňují na emailové adrese urbario@urbario.cz

 

 

§ 32

Pro vyloučení budoucích sporů si smluvní strany ujednaly, že se za vady vzniklé až po přechodu nebezpečí škody na Objednatele (dále jen "přechod nebezpečí") považují:

 

a) nedostatky vzniklé na základě sporného nebo nejasného výkladu ustanovení právních předpisů, jejichž výklad nebyl před přechodem nebezpečí mezi odbornou veřejnosti ustálený nebo neexistoval vůbec,

 

b) nedostatky, které vznikly na základě právní mezery, která v právním řádu před přechodem nebezpečí byla,

 

c) nedostatky, které vznikly na základě ustálené praxe mezi odbornou veřejností, která byla až po přechodu nebezpečí zpochybněna příslušným orgánem nebo soudem nebo novým vědeckým poznáním,

 

d) nedostatky, které vznikly až po přechodu nebezpečí na základě vydání, změny nebo zrušení právních předpisů, právního prostředí, rozhodnutí (nebo jiných obdobných úkonů) orgánů veřejné správy nebo soudu při výkonu veřejné moci, opatření obecné povahy, technických norem, územně plánovací dokumentace obce,  státu či kraje, územně plánovacích podkladů, či doplňujících průzkumů a rozborů,

 

e) nedostatky vzniklé z chyb existujících před přechodem nebezpečí v oficiálních podkladech vytvořených nebo schválených veřejnými orgány, např. technických map, katastru nemovitostí nebo jiných mapových děl anebo Politiky územního rozvoje České republiky, pozemkových úprav či jiné obdobné evidence,

 

f) nedostatky, které vznikly na základě vady právního předpisu, rozhodnutí (nebo jiných obdobných úkonů) veřejné správy nebo soudu při výkonu veřejné moci, příslušné technické normy apod., pokud taková chyba existovala před přechodem nebezpečí,

 

g) jiné nedostatky, které vznikly po předání Díla, a které jsou zcela mimo vliv Zpracovatele,

 

§ 32a

Objednatel nemá právo z vadného plnění, pokud nedostatky z důvodu nesprávných, neúplných nebo neaktuálních informací nebo požadavků poskytnutých Objednatelem a Zpracovatel nesprávnost, neúplnost nebo neaktuálnost těchto informací nemohl ani při vynaložení dostatečné péče zjistit

 

§ 33

Pokud by smlouva trpěla právními vadami v důsledku změny obecné právní úpravy nebo i jinak, nemohou takové právní vady způsobit neplatnost nebo neúčinnost celé smlouvy. Všechna ustanovení smlouvy jsou oddělitelná, a pokud se jakékoliv její ustanovení stane neplatným, protiprávním nebo v rozporu s veřejným zájmem, platnost ostatních ustanovení tím není dotčena a smlouva bude posuzována tak, jako by tato neplatná ustanovení nikdy neobsahovala. Namísto neplatného nebo neúčinného ujednání se smluvní strany zavazují nahradit tato ustanovení takovým obsahem, který umožní, aby účelu smlouvy bylo dosaženo.

 

§ 34

Odesláním objednávky Objednatel potvrzuje, že si smluvní podmínky přečetl, a že jsou srozumitelné a svobodně s nimi souhlasí. Vyskytne-li se při plnění smlouvy potřeba tuto smlouvu doplnit nebo změnit v zájmu naplnění účelu smlouvy, zavazují se účastníci učinit tak bez zbytečného odkladu. V případě rozporů budou účastníci jednat s vůlí rozpory odstranit tak, aby žádný z účastníků nebyl znevýhodněn; nedojde-li k dohodě, rozhodne na návrh účastníka soud.

 

§ 35

Pokud není dohodnuto jinak, řídí se práva a povinnosti smluvních stran příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Tento smluvní vztah se řídí právním řádem České republiky a spory jsou řešeny výhradně před orgány a soudy České republiky.

 

§35a

Objednatel souhlasí s tím, že od smlouvy, neurčuje-li právní předpis nebo tyto podmínky jinak, nelze odstoupit,  a to ani před uplynutím obecné lhůty pro odstoupení od smlouvy spotřebitelem podle občanského zákoníku, protože:

 

a) s plněním smlouvy bude započato okamžitě (tj. před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy spotřebitelem),

 

b) Dílo, které je vždy součástí objednávky, je vyhotoveno podle požadavku Objednatele,

 

c) Dílo, které je vždy součástí objednávky, je digitálním obsahem, který není dodán na hmotném nosiči.

 

Zpracovatel výslovně uvádí, že právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku tímto podle § 1837 občanského zákoníku tímto zaniká. Uhrazená částka se nevrací.

 

§35b

Objednatel bere na vědomí, že správní a soudní orgány mohou postupovat odlišně od informací, a analýz a závěrů uvedených v Díle podle § 9 a nelze tak v žádném případě zaručit postup příslušných orgánů v souladu s předpoklady podle tohoto Díla.

 

§ 35c

Je-li Objednatel spotřebitelem, může se ve věci vzájemného sporu, který se nepodařilo smírně vyřešit na příslušný orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1; www.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

§ 35d

Smlouva se uzavírá výhradně v českém jazyce. Úpravy a výhrady jsou vyloučeny. Zpracovatel uchovává všechna historická znění podmínek, tato znění jsou dostupná na webové stránce Zpracovatele.

 

 

§ 35e

V souvislosti s předmětem smlouvy nejsou poskytovány žádné aktualizace.

 

 

Reklamace (pouze pro spotřebitele)

 

§ 36

Jestliže Dílo nebylo poskytnuto podle domluvy, může Objednatel po Zpracovateli požadovat v  závislosti na charakteru vady buď opravu vady Díla nebo služby nebo provedení nového Díla nebo služby. Zpracovatel může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Dílo mělo bez vady.

 

§ 36a

Objednatel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud

a) Zpracovatel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 36,

b) se vada projeví opakovaně,

c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo

d) je z prohlášení Zpracovatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Objednatele.

 

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.  Odstoupí-li Objednatel od smlouvy, Zpracovatel vrátí Objednateli odměnu (cenu) bez zbytečného odkladu

 

§ 36b

Kupující nemůže odstoupit podle § 36a od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.

 

 

§ 37

Vady z plnění se uplatňují na emailové adrese urbario@urbario.cz. Objednatel je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci. V rámci reklamace je Objednatel povinen uvést údaje nutné k identifikaci zakázky (číslo smlouvy, které je totožné s číslem faktury za uhrazení služby) a k prokázání nároku na reklamaci.

 

 

§ 38

Objednatel je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu, jakmile se o vadách Díla dozví, nejpozději do 2 let od převzetí. O uplatněné reklamaci (včetně údajů vyžadovanými právníi předpisy) zašle Zpracovatel Objednateli potvrzení, a to bez zbytečného odkladu po zpracování podání reklamace.

 

§38a

Údaji na potvrzená uplatněné reklamace  podle § 38 jsou:

a)  datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady,

b)  požadovaný způsob vyřízení reklamace a

c) způsob jakým bude Objednatel informován o jejím vyřízení,

d) potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

 

§ 39

Zpracovatel na základě podané reklamace písemně rozhodne o

a) uznání reklamace a způsobu jejího vyřízení,

b) zamítnutí reklamace k čemuž dá Objednateli odůvodnění.

 

§ 39a

Je-li reklamace uznána podle § 39 písm. a), potvrdí Zpracovatel Objednateli datum a způsobu vyřízení reklamace a době jejího trvání. Pro účely splnění své povinnosti z reklamace zřídí pro předání Díla a za podmínek podle § 25 a § 26 dálkově přístupné úložiště po dobu 3 měsíců, anebo o tuto dobu prodlouží přístup ke stávajícímu uložišti, pokud do něj Objednatel má stále přístup. Dílo a  jeho přílohy je nutné vyzvednout v totožné lhůtě, jinak Objednatel ztrácí nárok na náhradní doručení. Dílo se má za předané dnem uložení na úložiště.

 

§ 40

Objednatel je povinen vyřídit reklamaci, neuplatní-li se druhá věta, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů.  Je-li však předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu a k účelu. Vzhledem k charakteru služby si však Objednatel a  Zpracovatel tímto vzájemně ujednávají, že obsahovalo-li reklamované Dílo stanovisko příslušných orgánů veřejné moci, prodlužuje se lhůta o dobu, která je nutná k obstarání nového stanoviska a k jeho zapracování do Díla. Smluvní strany si poskytují při odstranění vad vzájemnou součinnost. Lhůty se počítají od uplatnění reklamace.

 

§ 41

Nesouhlasí-li Objednatel s výsledkem řešení reklamace, má právo se obrátit na věcně příslušný orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, Věcně příslušným orgánem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vzniklých z této smlouvy je Česká obchodní inspekce, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, www.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

41a

Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.

 

§41b

V případě, že  Zpracovatel reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.

 

§ 42

Ustanovení podle §§ 36 až 41b se vztahují pouze na fyzické osoby, kterým nebyla služba poskytnuta v souvislosti s jejich podnikáním (tj. pouze na spotřebitele).

 

Zpracování osobních údajů

 

§ 43

Shromažďování a zpracování osobních údajů probíhá podle Zásad ochrany osobních údajů. Objednatel objednávkou stvrzuje, že se s těmito Zásadami seznámil.

 

Platnost

 

§ 44

Tyto smluvní podmínky jsou platné od 14.12.2024.

 

 

 

 

URBARIO s.r.o.
Citonice 15, 671 01 CITONICE
IČO: 21736227
Spisová značka C 140010
Právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně